Terugkoop garantie

Scherpe en transparante prijs

Expert sinds 1987

Afhalen en leveren

Altijd discreet

BESTELPROCEDURE


1. Producten toevoegen uw winkelwagen
U voegt het gewenste aantal producten toe aan uw winkelwagen via de corresponderende productpagina's. Ook in uw winkelwagen, worden onze prijzen iedere minuut aangepast aan de actuele koersen.


2. Koers vastleggen & afrekenen
Bent u tevreden over uw keuze? Dan kan u uw bestelling afrekenen. Eerst en vooral dient u het bezorgadres in te vullen. Vervolgens kiest u of u de bestelling zelf wenst af te halen in ons kantoor of u ze thuis wil laat leveren. Indien u kiest voor een ophaling in ons kantoor, vult u bij het bezorgadres uw eigen adres (factuuradres) in.


3. Factuuradres bevestigen & bestelling plaatsen
In de derde en laatste stap bevestigt u dat het factuur- en verzendadres hetzelfde zijn. U krijgt een duidelijk overzicht van uw bestelling en de eventuele leverings- en/of administratiekosten. Bij het plaatsen van uw bestelling gaat u het engagement tot aankoop aan. Ieder order is onherroepelijk en niet-vrijblijvend, ongeacht welke andersluidende mededeling ook.


4. Uw bestelling wordt geregistreerd
U ontvangt een bevestigingsmail met alle details van uw transactie en de betalingsinformatie. Als u na verloop van tijd nog steeds geen bevestigingsmail ontving, controleer dan best even uw spamfilter alvorens u een nieuwe bestelling plaatst.


5. Uw bestelling wordt verwerkt
Van zodra uw order correct geregistreerd is, gaan wij aan de slag met de verwerking van uw order. De door u bestelde goederen worden gereserveerd en klaar gelegd ter verzending of ophaling.


6. Betaling via overschrijving
De prijs wordt vastgelegd op het moment u de bestelling correct hebt afgerond. U betaalt het volledige bedrag van uw order via bankoverschrijving via uw eigen home banking of vanuit uw bankkantoor.


7. Levering of ophaling
Uw bestelling ligt klaar ter verzending of ophaling. Van zodra u onze bevestiging hebt ontvangen, kan u uw order  ophalen in ons kantoor. Hebt u gekozen voor een levering? Dan spreken we eerst een datum af waarop u de levering kan ontvangen alvorens we de bestelling verzenden.



VEELGESTELDE VRAGEN OVER DE BESTEL- & BETALINGSPROCEDURE


+ U kan 24 op 7 zelf een bestelling plaatsen via onze webshop. Onze webshop is ALTIJD open! Ook buiten onze openingsuren, tijdens het weekend en op feestdagen worden onze prijzen iedere minuut aangepast aan de geldende koersen.

U legt de prijs zelf vast op het moment u de bestelling afrondt. Vervolgens ontvangt u een bevestigingsmail waarin u alle informatie terugvindt die u nodig hebt om de betaling correct uit te voeren.

+ U kan uw bestelling telefonisch doorgeven (enkel voor gekende klanten). Indien u reeds geregistreerd bent bij Argentor als klant, kan u tijdens onze openingsuren uw bestelling telefonisch doorgeven. De prijs wordt in dat geval vastgelegd door een van onze medewerkers. Vervolgens ontvangt u van ons een bevestigingsmail met de bestelbon waarin u alle informatie terugvindt die u nodig hebt om de betaling correct uit te voeren.

U kan ons telefonisch bereiken tijdens onze openingsuren; van maandag tot donderdag van 09.00u tot 17.00u en op vrijdag van 09.00u tot 13.00u.

+ U kan uw bestelling plaatsen in ons kantoor. Tijdens onze openingsuren kan u in ons kantoor terecht, met of zonder afspraak, voor een aankoop rechtstreeks aan het loket of voor het plaatsen van een bestelling. De prijs wordt in dat geval vastgelegd door een van onze medewerkers.

U kan uw aankoop in contanten (maximum €3.000) of via betaalterminal (enkel Maestro) betalen en de goederen meteen meenemen. Indien u wenst te betalen via bankoverschrijving ontvangt u van ons de bestelbon op basis waarvan u de betaling kan uitvoeren. De goederen kunnen in dat geval afgehaald/geleverd worden van zodra wij uw betaling op rekening hebben ontvangen.

U kan in ons kantoor terecht tijdens onze openingsuren; van maandag tot donderdag van 09.00u tot 17.00u en op vrijdag van 09.00u tot 13.00u.


+ Bestellingen via onze webshop kunnen enkel via overschrijving betaald worden.

+ Aankopen aan het loket kunnen in contanten (maximum €3.000)1 of met de kaart betaald worden. Betalen met de kaart kan enkel met debit bankkaarten (Maestro). Wij aanvaarden geen kredietkaarten! Let op: de limiet van uw bankkaart moet hoog genoeg ingesteld zijn om bepaalde bedragen te kunnen betalen.

+ Voor alle bestellingen geplaatst aan het loket in ons kantoor, geldt dezelfde regel; u kan, als particulier, contant betalen tot €3.0001 per identiteitskaart per maand, of via betaalterminal.

+ Professionele klanten moeten ALTIJD via overschrijving of betaalterminal betalen. Sinds de aanpassing van de wetgeving omtrent contante betalingen (18 september 2017)2, mogen wij van professionele klanten niets meer in contanten ontvangen. Alle aankopen, ongeacht de totaalwaarde, zullen moeten worden betaald via bankoverschrijving, via betaalterminal (enkel Maestro), of voldaan worden door een wissel.


1: De betaling in contanten mag, ongeacht de totaalwaarde, maximum €3.000 bedragen. Alle bedragen daarboven moeten worden betaald via bankoverschrijving of betaalterminal (enkel Maestro). Bijvoorbeeld: U koopt 3 Krugerrands t.w.v. €3.390; dan mag u €3.000 in contanten betalen. De overige €390 zal via overschrijving of via betaalterminal moeten worden voldaan.

2: Wet tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van contanten


Het kan soms enkele minuten duren vooraleer uw bestelling verwerkt is en u de bevestigingsmail ontvangt. U hoeft zich dus niet meteen zorgen te maken. Wacht liever eerst enkele ogenblikken af alvorens opnieuw een bestelling te plaatsen. Dat om foutieve dubbele bestellingen en verwarring te vermijden.

Als u na verloop van tijd nog steeds geen bevestigingsmail ontving, controleer dan best even uw spamfilter. Automatisch gegenereerde berichten (zoals de bevestigingsmail van Argentor) worden door sommige spamfilters tegen gehouden. Neem in geval van twijfel gerust telefonisch contact met ons op via het nummer +32 (0)3 303 72 72 of stuur een mailtje naar info@argentorshop.be.


U hoeft geen afspraak te maken bij Argentor voor de aankoop van edelmetalen. U kan steeds, zonder afspraak, in ons kantoor terecht van maandag tot donderdag van 09.00u tot 17.00u en op vrijdag van 09.00u tot 13.00u.

Onze sluitingsdagen en jaarlijkse vakanties kan u raadplegen via de contactpagina.


Neen, dat hoeft niet. Wij hanteren geen minimumbedragen. Wij rekenen wel een administratiekost van €5 (excl. btw) voor alle webshop-orders onder €1.000, en een administratiekost van €10 (excl. btw) voor alle loket-aankopen onder €100.


Ja, dat kan. U kan steeds, met of zonder afspraak in ons kantoor terecht voor inlichtingen en/of advies. Tevens kan u ons uitgebreid gamma bekijken alvorens een aankoop te plaatsen.


Wij fixeren de prijs van uw bestelling gedurende 3 werkdagen. Gelieve er rekening mee te houden dat een overschrijving binnen België vaak 1 tot 2 werkdagen in beslag kan nemen. Voor buitenlandse overschrijvingen kan dat zelfs langer duren. Om onze termijnen te kunnen respecteren, kan u de overschrijving dus best meteen uitvoeren.

Overschrijdt u onze vooropgestelde betalingstermijn, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin de boodschap dat uw order en transactie als nietig worden beschouwd. Argentor Essayeurs behoudt vervolgens het recht alle toekomstige orders te weigeren.


Het annuleren van een bestelling is niet mogelijk! Bij het plaatsen van uw bestelling gaat u het engagement tot aankoop aan. Ieder order is onherroepelijk en niet-vrijblijvend, ongeacht welke andersluidende mededeling ook.


Neen, dat gaat niet. De koers wordt vastgelegd op het moment u de bestelling afrondt via onze webshop of de bestelling telefonisch bevestigt. Die koers wordt vervolgens door Argentor gefixeerd op de beurs. In geval van een koersstijging bent u zodoende ook zeker van de prijs.

Wanneer u een order annuleert om vervolgens een identiek nieuw order te plaatsen aan een lagere koers, zal uw tweede order automatisch als ongeldig worden beschouwd. Argentor Essayeurs behoudt vervolgens het recht alle toekomstige orders te weigeren.


Neen, dat gaat niet. Hoewel u als consument, in de meeste gevallen, beroep kan doen op uw herroepingsrecht1, is dat recht niet van toepassing wanneer de aard van de goederen en/of diensten van speculatieve aard is, en wanneer de overeenkomst een financiële dienst betreft2. Wij zijn om die redenen niet verplicht de goederen terug te vergoeden aan de oorspronkelijke prijs wanneer u deze terug wenst in te leveren.


1: Art. VI.47.§ 1. Onverminderd artikel VI.53 beschikt de consument over een termijn van 14 dagen om de overeenkomst op afstand zonder opgave van redenen te herroepen, en zonder andere kosten te moeten dragen dan die welke in artikel VI.50, § 2, en artikel VI.51 zijn vermeld.

2: Art. VI.53. De consument kan het herroepingsrecht waarin artikel VI.47 voorziet niet uitoefenen voor: 2° de levering of verstrekking van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.


Neen, u zal zelf opslag moeten voorzien. U kan steeds contact opnemen met uw bankkantoor voor de huur van een kluis.